Definisjon av Sheet Metal Processing

2021/12/29 12:01

Platebehandling er en nøkkelteknologi som plateteknikere trenger å mestre, og det er også en viktig prosess for å danne metallplater. Platebehandling inkluderer tradisjonell skjæring, blanking, bøying og forming og andre metoder og prosessparametere, samt ulike kaldstemplingsstøtstrukturer og prosessparametere, ulike arbeidsprinsipper for utstyr og driftsmetoder, samt ny stemplingsteknologi. og ny teknologi. Platemetallbehandling av deler kalles platebehandling.

Platemetallbehandling kalles platemetallbehandling. Spesielt for eksempel bruk av plater for å lage skorsteiner, jerntromler, drivstofftanker og oljebokser, ventilasjonsrør, albuer og hoder, avrundede steder, traktformede, etc., hovedprosessene inkluderer skjæring, bøyning, bøyning, bøyning, sveising, nagling, etc. Noe kunnskap om geometri. Platedeler er tynnplate maskinvaredeler, det vil si deler som kan behandles ved hjelp av stempling, bøyning, strekking, etc. En generell definisjon er en del med konstant tykkelse under behandlingen. Tilsvarende, støpegods, smiing, bearbeidede deler, etc.

Søknad

Behandlingstrinnene til delene som behandles i plateverkstedet er: produktfortest, prøveproduksjon av produktbehandling og produksjon av produktpartier. I prosessen med produktbehandling og prøveproduksjon bør den kommunisere med kunder i tide, og deretter utføre masseproduksjon etter å ha oppnådd den tilsvarende behandlingsevalueringen.

Laserboringsteknologi er den tidligste praktiske laserteknologien innen lasermaterialebehandlingsteknologi. Laserboring i plateverksteder bruker vanligvis pulserende lasere med høy energitetthet og kort tid. Den kan behandle små hull på 1 μm, spesielt egnet for behandling av små hull med en viss vinkel og tynt materiale, og er også egnet for behandling av styrke og hardhet. Dype og små hull i deler av høyere eller sprø mykere materialer.

Laseren kan realisere boringen av brennerdelene av gassturbinen, og stanseeffekten kan realisere tredimensjonal retning, og tallet kan nå tusenvis. Materialer som kan stanses inkluderer rustfritt stål, Inconel og HASTELLOY basert legeringer. Laserboringsteknologi påvirkes ikke av materialets mekaniske egenskaper, og det er lettere å automatisere.

Med utviklingen av laserboringsteknologi har laserskjæringsmaskinen realisert automatisk drift, og anvendelsen i platemetallindustrien har endret prosesseringsmetoden for tradisjonell metallteknologi, realisert ubemannet drift, forbedret produksjonseffektiviteten betydelig og realisert hele prosessen med hele prosessen. Den automatiske driften har drevet utviklingen av platemetalløkonomien, og stanseeffekten er forbedret av en klasse, og prosesseringseffekten er bemerkelsesverdig.

Platemetallproduksjon kan tilpasse opprettelsen av forskjellige deler og tilbehør i henhold til dine behov. Platemetall kabinett og ulike små deler. Både stemplingsdeler og bøyedeler støtter maskinering. For mer informasjon, vennligst kontakt oss.